თემატური გეგმა
საგანი: მათემატიკა კლასი: IV პედაგოგი:ია კეშელავა
სახელმძღვანელოს ავტორი; გოგიშვილი
გამომცემლობა: ინტელექტი
№
|
თემა და მასში
შემავალი საკითხები
|
სთ. რაოდენობა
|
თემის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები
|
ძირითადი აქტივობები
და მეთოდები
|
რესურსები
|
შეფასება
|
I
|
გამეორება, ნატურალური რიცხვები ერთიდან ათასამდე
1.
გავიხსენოთ ერთიდან
ათასამდე ნატურალური რიცხვების ჩაწერის წესი
2.
რიცხვების შედარება
და დალაგება
3.
რიცხვების დამრგვალება
4.
დამატებითი ამოცანები
|
15სთ
|
·
მოსწავლე ჩაწერს და კითხულობს რიცხვებს, ახდენს პოზიციური
სისტემის დემონსტრირებას;
·
წარმოადგენს რიცხვს
სათანრიგო შესაკრებთა ჯამის სახით;
·
ახდენს რიცხვების შედარებას და ამრგვალებს ათეულებამდე, ასეულებამდე;
|
ინდივიდუალური,წყვილში მუშაობა დამოუკიდებელი და პრაქტიკული მუშაობა, კვლევა-ძიება, თამაში-იპოვე
შენი ადგილი.
|
სახელმძვანელო, სავარჯიშო
რვეული, სახაზავი და ფანქარი, დაფა, ცარცი, ბუკი
|
მიმდინარე–განმავითარებელი;
საშინაო/ საკლასო დავალება; დამოუკიდებელი სამუშაო;
შემაჯამებელი
|
II
|
ნატურალური
რიცხვები მილიონამდე
1.
ჩავწეროთ ათასზე მეტი
ნატურალური რიცხვები
2.
შევადაროთ და დავალაგოთ
რიცხვები
3.
რიცხვების დამრგვალების
წესი
4.
ვიყენებთ სვეტოვან
დიაგრამას
5.
დამატებითი ამოცანები
|
23სთ
|
·
შეუძლია მილიონამდე
რიცხვების წაკითხვა, ჩაწერა;
·
წარმოადგენს რიცხვს
სათანრიგო შესაკრებთა ჯამის სახით;
·
ახდენს რიცხვების შედარებას და ამრგვალებს ათეულებამდე, ასეულებამდე;
·
აღწერს სვეტოვანი დიაგრამის
სახით წარმოდგენილ მონაცემებს;
|
ინდივიდუალური, წყვილი, დამოუკიდებელი და პრაქტიკული მუშაობა;
|
სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული,
საწერი კალამი,
დაფა და ცარცი,
პლაკატი,
ბუკი
|
მიმდინარე–განმავითარებელი;
საშინაო/ საკლასო დავალება; დამოუკიდებელი სამუშაო;
შემაჯამებელი
|
III
|
ნატურალური
რიცხვების შეკრება და გამოკლება
1.
ორნიშნა რიცხვების
შეკრება
2.
ჯამის შეფასება დამრგვალებით
3.
დიდი რიცხვების შეკრება
4.
შევარჩიოთ შეკრების
წესი
5.
ორნიშნა რიცხვების
გამოკლება
6.
სხვაობის შეფასება
დამრგვალებით
7.
დიდი რიცხვების გამოკლება
8.
ამოცანების ამოხსნა
9.
შეკრებისა და გამოკლების
თვისებები
10.
ვპოულობთ შეკრებისა
და გამოკლების უცნობ კომპონენტს
11.
გვეყოფა ფული საყიდლებისთვის?
|
49სთ
|
·
ზეპირად ასრულებს შეკრება-გამოკლებას
რომელიმე ხერხის გამოყენებით;
·
ადარებს გამოთვლების
შედეგს მის მიერვე წინასწარი შეფასებით მიღებულ პასუხს და მსჯელობს გამოთვლების შედეგის
მართლებულობის შესახებ;
·
პოულობს შეკრების და
გამოკლების შემცველი ტოლობის უცნობი კომპონენტის მნიშვნელობას;
·
ხსნის მარტივ ამოცანებს
და ამოხსნისას განასხვავებს საჭირო და ზედმეტ მონაცემებს;
|
ინდივიდუალური, წყვილი, დამოუკიდებელი და პრაქტიკული მუშაობა;
|
სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული,
საწერი კალამი,
დაფა და ცარცი,
პლაკატი,
ბუკი
|
მიმდინარე–განმავითარებელი;
საშინაო/ საკლასო დავალება; დამოუკიდებელი სამუშაო;
შემაჯამებელ
|
IV
|
დრო,
სიგრძის გაზომვა, გეომეტრია
1.
დრო (რა დროა)
2.
მთელის ნაწილები, ნახევარი,
მეოთხედი, მესამედი
3.
სიგრძის ერთეულები
4.
ტეხილი, ტეხილის სიგრძე.
მანძილი, მარშრუტის სიგრძე
|
18სთ
|
·
განასხვავებ, ასახელებს
და ადარებს მთელის ნაწილებს;
·
იყენებს და ერთმანეთთან
აკავშირებს ზომის სხვადასხვა ერთეულებს;
|
ინდივიდუალური, წყვილი, დამოუკიდებელი და პრაქტიკული მუშაობა;
|
სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული,
საწერი კალამი,
დაფა და ცარცი,
პლაკატი,
ბუკი, სახაზავი და ფანქარი, საათი
|
მიმდინარე–განმავითარებელი;
საშინაო/ საკლასო დავალება; დამოუკიდებელი სამუშაო;
შემაჯამებელ
|
V
|
ნატურალური
რიცხვების გამრავლება და გაყოფა
1.
გამრავლების თვისებები
2.
გაყოფის თვისებები
3.
ვამრავლებთ ნულებით
დაბოლოებულ რიცხვებს
4.
ვამრგვალებთ თანამამრავლებს
და ვპოულობთ ნამრავლს მოახლოებით
5.
ერთნიშნა რიცხვის გამრავლება
6.
ორნიშნა რიცხვზე გამრავლება
7.
ვამრავლებთ სამნიშნა
რიცხვზე
8.
მოქმედებათა თანმიმდევრობა
9.
გაყოფა ნაშთით
10.
განაყოფს მიახლოებით
ვპოულობთ
11.
ერთნიშნა რიცხვზე გაყოფა
12.
შესაბამისობა
13.
გამრავლებისა და გაყოფის
უცნობი კომპონენტის პოვნა
14.
ამოცანების ამოხსნა
15.
დამატებითი ამოცანები
|
39სთ
|
·
ზეპირად ყოფს ორნიშნა
რიცხვს ერთნიშნაზე;
·
ხსნის რიცხვის
100-ზე, 1000-ზე გამრავლებისა და ნულებით დაბოლოებულ რიცხვების გამრავლების შემოკლებულ
წესებს;
·
იყენებს წერით ალგორითმს
რიცხვებზე გამრავლება-გაყოფის მოქმედებათა შესასრულებლად, შესაბამის შემთხვევაში
უთითებს ნაშთს;
·
ხსნის მარტივ პროპორციულ
დამოკიდებულებასთან დაკავშირებულ ამოცანებს
·
ამოცანის ამოხსნისას
განასხვავებს ზედმეტ და აუცილებელ მონაცემებს;
|
ინდივიდუალური, წყვილი, დამოუკიდებელი და პრაქტიკული მუშაობა;
|
სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული,
საწერი კალამი,
დაფა და ცარცი,
პლაკატი,
ბუკი
|
მიმდინარე–განმავითარებელი;
საშინაო/ საკლასო დავალება; დამოუკიდებელი სამუშაო;
შემაჯამებელი
|
VI
|
ამოცანების
ამოხსნა, გეომეტრია, მონაცემთა ანალიზი
1.
მასის ერთეულები
2.
ამოცანების ამოხსნა
3.
კუბი,პრიზმა, პირამიდა
4.
თამაში, პროექტი
5.
ამოცანების ამოხსნა
(ვიყენებთ ნაშთით გაყოფას)
6.
ცილინდრი, კონუსი,
ბირთვი
7.
მეტობით დავამრგვალოთ
რიცხვი თუ ნაკლებობით?
8.
შევაგროვოთ მონაცემები
9.
მონაცემის შეგროვება
და ორგანიზაცია
10.
პიქტოგრამა
11.
სვეტოვანი დიაგრამა
|
25სთ
|
·
აღწერს გეომეტრიულ
ფიგურებს და ახდენს მათ კლასიფიკაციას;
·
ქმნის ბრტყელი და სივრცული
ფიგურების გრაფიკულ გამოსახულებებს და მოდელებს;
·
პოულობს საგანთა და
ფიგურათა ზომებს და ობიექტთა შორის მანძილებს;
·
აგროვებს თვისებრივ
და რაოდენობრივ მონაცემებს მოცემულ თემასთან ან გამოსაკვლევ ობიექტთან დაკავშირებით;
·
აწესრიგებს რაოდენობრივ
და ტვისებრივ მონაცემებს;
·
|
ინდივიდუალური, წყვილი, დამოუკიდებელი და პრაქტიკული მუშაობა;
|
სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული,
საწერი კალამი,
დაფა და ცარცი
გეომეტრიული და სივრცითი ფიგურები,
ბუკი
|
მიმდინარე–განმავითარებელი;
საშინაო/ საკლასო დავალება; დამოუკიდებელი სამუშაო;
შემაჯამებელი
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий