понедельник, 21 мая 2018 г.

თემატური გეგმა მათემატიკა III-კლასი გოგიშვილის მიხედვით


თემატურ-კალენდარული გეგმა                                                            მათემატიკა- გოგიშვილის მიხედვით
III-კლასი   
მასწავლებელი   -ია კეშელავა
2017-2018  სასწ.   წელი
N
გაკვეთლის
თემატიკა
სთ
რ-ბა
ჩატარების
დრო
რესურსები
გაკვეთილის ტიპი
და აქტივობები
მიზნები და ამოცანები
მოსალოდნელი
შედეგები
შეფასება
1
ვკითხულობთ და გამოვსახავთ რიცხვებს
2
15.09
18.09
ჩხირები
ფანქრები, ღილები,
ციფრებიანი ბარათები
ზეპირი ანგარიში, კითხულობენ სურათებით წარმოდგენილ რიცხვებს .ათ უჯრიანი ზოლების გამოყენებით ადგენენ რიცხვებს. სახელმძღვანელოში  მუშაობა
ათეულებით თვლის უნარის განვითარება.
რიცხვების დაწერსა და წაკითხვის უნარის განვითარება, მასალის შესაბამისი მარტივი პრაქტიკული ამოცანების ამოხსნა

III.1


  
რიცხვების
წაკითხვა
დაწერა,
 განმავითარებელი
2
ვადარებთ რიცხვებს
2
19.09
20.09
ათკვადრატიანი ზოლები, ღილები,სახელმძღვანელო, ჩხირები
ზეპირი ანგარიში
სქემების გამოყენება რიცხვების შესადარებლად
ვიმეორებთ ასამდე რიცხვების შედარებისას პოზიციური სისტემით  გამოსახვას.
რიცხვების დალაგება ზრდადობით და კლებადობით
III>!
რიცხვების შედარება
3.
ვასახელებთ უახლოეს ათეულს, ოცეულს
4
21.09
22.09
25.09
26.09
ჩხირები,ფანქრები. რიცხვითი ღერძი, სახელმძღვანელო
საზელმძღვანელოზე მუშობა, რიცხვით ღერძზე უახლოესი ათეულისა და ოცეულის დასახელებაზე ვარჯიში, დამოუკიდებელი სამუშაო, წყვილებში მუშაობა
რიცხვების თვალსაჩინოთ გამოსახვის გამოყენება უახლოესი ათეულისა და ოცეულის დასასახელებლად
III.1
უახლოესი ათეულია დაოცეულის დასახელება
 განმავითარებელი
4
ვითვლით თანრიგების  შესაბამისი ბიჯით წინ და უკან
4
27.09
28.09
29.09
02.10

რიცხვითი ღერძი, სახელმძღვანელო
ზეპირი ანგარიში.რიცხვების ბიჯებით შეკრება,რიცხვით ღერძზე ვარჯიში
თანრიგებით ბიჯით თვლა და მისი გამოყენება რიცხვებზე მოქედებების ჩატარებისას

ბიჯებით რიცხვების შეკრება,რიცხვით ღერძზე რიცხვების შეკრება. განმავითარებელი
5
შევკრიბოთ სხვადასხვა ხერხით
4
03.10
04.10
05.10
06.10
სხვადასხვა საგანთა გროვები.ათკვადრატიანი ზოლები, რიცხვითი ღერძი
ზეპირი ვარჯიში,ვარჯიშობენოცეულებამდე და ათულებამდე დამრგვალებით შეკრებაზე,  წყვილებში მუშაობა
რიცხვების ზეპირი შეკრებისას სხვადასხვა ხერხის გამოყენება.
(რიცხვებზე მოქმედებების თვისებები,გაორმაგება,თანრიგის დაშლა
iii.1
შეკრება დამრგვალების ხერხით.
განმავითარებელი
6
ვკრებთ ორნიშნა რიცხვებს
4
09.10
10.10
11.10
12.10
სახელმძღვანელო, პლაკატი ქვეშმიწერით შეკრებაზე
ზეპირი ვარჟიში, სახელმძღვანელოზე მუშაობა,ვარჯიში ქვეშმიწერით შეკრებაზე,დამოუკიდებელი სამუშაო მასალის განსამტკიცებლად
წერითი შკრების ხერხის დაუფლება. პოზზზიციური სისტემის გამოყენება წერით ალგორითმის დაუფლება
III.1
ქვეშმიწერით შეკრების ცოდნა  განმავითარებელი
7
ვაკლებთ სხვადასხვა ხერხით
4
13.10 16.10
17.10
18.10
რიცხვითი ღერძი.  სახელმძღვანელო
განმეორება,ზეპირი ანგარიში, რიცხვით ღერძზე დაკვირვებით უკუთვლით აკლებენ რიცხვებს
რიცხვების ზეპირი გამოკლებისას სხვადასხვა ხერხის გამოყენება. (თვლაათეულის გავლით, გაორმაგება-განახევრების მოქმედებით)
III.2
რიცხვით ღერძზე გამოკლების ცოდნა,  განმავითარებელი
8
ორნიშნა რიცხვების გამოლლება
2
19.10
20.10
ჩხირები,საგანთა გროვები, სახელმძღვანელო
ზეპირი ანგარიში, ვარჯოში ქვეშმიწერით გამოკლებაზე, სახელმძღვანელოში მუშაობა, განმტკიცება, დამოუკიდებელი სამუშაო
წერითი გამიკლების ალგორითმის დაუფლება
III,2
ქვეშმიწერითგამოკლების ჩაწერა, მიმდინარე   განმავითარებელი
9
შეკტების და გამოკლების  ხერხები
2
20.10
23.10
სახელმძღვანელო, ბარათები რიცხვითი მოქმედებებით
ზეპირი ვარჯიში,გამოკლების შემოწმება შეკრებით, მაგალითების ამოხსნა, სახელმძღვანელოზე  მუშაობა,ჯგუფური მუშაობა
რიცხვების შეკრებისა და გამოკლების ხერხის შერჩევა
III.2
გამოკლების შემოწმება შეკრებით
მიმდინარე -განმავითარებელი
10
10
შეკრებისა და გამოკლების უცნობი წევრების პოვნა
2
24.10
25.10

სახელმძღვანელო
ზეპირი ვარჯიში, რიცხვითი ღერძის გამოყენებით უცნობი  წევრების პოვნა სახელმძღვანელოში მუშაობა
შეკრებისა და გამოკლების უცნობი წევრების პოვნის ხერხების დაუფლება( თვლის გამოყენება, შეკრება -გამოკლების შებრუნებულობა, სინჯვის ხერხი)
III.7
III.2
უცნობი კომპონენტის პოვნა
11
გამეორება
1
26.10

ზეპირი  ვარჯიში ამოცანების ამოხსნა



12
გამეორება
1
27.10

ტესტირება



13
სარეზერვო
გაკვეთილი
1
30.10

საკონტროლო წერა



14
ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურები
2
31.10
01.11
ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურების მოდელები,სახაზავი, ფანქრენი, პლაკატი ლათინური ანბანის გამოყენებით
საუბარი გეომეტრიული ფიგურების შესახებ. ვარჯიში ფიგურების ამოცნობაზე, ფოგურების ნაწილებად დაყოფა, ვარჯიში ხაზვაში
ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურების დასახელება,ამოცნობა,ასოების გამოყენება გეომეტრიული ფიგურების წარმოსადგენად( მონაკვეთი,წერტილი,ოთკუთხედი)ფიგურის ელემენტის დასახელება, კლასიფიკაციის უნარის განვითარება
3.8
გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა  განმავითარებელი
15
გავზომოთ სიგრძე, საზომი ერთეულები
4
02.11
03.11
06.11
07.11
დიდი სახაზავი 1 მეტრიანი,1 დაციმეტრიანი, სიგღძის  მოდელები, ფანქრები,სახაზავები
სიგრძის გაზომვაზე ვარჯიში,საზომი ერთეულების გამოყენება  გაზომვისას,პრაქტიკული ვარჯიში სიგრძის გაზომვაზე, ჯგუფური მუშაობა გაზომვებზე
წრფივი ზომების დადგენის პროცედურების გააზრება, რიცხვების გამოყენება ფიგურების შედარებისას სიგრზის მიხედვით, ტერმინების- გრძელი, მოკლე, ტოლი- გააზრება, სტანდარტული ერთეულების საჭიროების გააზრება
3.10
სიგრძის გაზომვა. სიგრძის საზომი ერთეულების გამოყენება რიცხვებთან,  მიმდინარე- განმავითარებელი
16
გეომეტრიული ფიგურების დასახელება ასოებით
4
08.11
09.11
10.11
13.11
ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურების მოდელები, სახაზავი, ფანქრები, პლაკატი ლათინური ასოებით
სახელმძღვანელოზე მუშაობა,ზეირი ვარჯიში, გეომეტრიული ფიგურების დახაზვა, ასოებით აღნიშვნა, პერიმეტრის გაანგარიშებაზე ვარჯიში
ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურების დასახელება, ამოვნობა, ასოების გამოყენება გეომეტრიული ფიგურების წარმოსადგენად
3.8
ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურის წაკითხვა ლათინური ასოებით, პერიმეტრის გამოანგარიშების ცოდნა, განმავითარებელი
17
შევადგინოთ ფიგურა
2
14.11
15.11
ფერადიფურცლები,მაკრატელი,წებო სახაზავი
ჯგუფური  მუშაობა, ფიგურების შედგენაზე ვარჯიში, სხვადასხვა გეომეტრიული ფიგურის ხაზვა, გამოჭრა და მათი შეერთებით ახალი ფიგურის  მიღება
ბრტყელი გეომეტრიული ფიურის შედგენა ფიგურების მოდელების გა მოყენებით
3.9
ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურის ამოცნობა და ხაზვა, განმავითარებელი
18
სივრცითი ფიგურები
2
16.11
17.11
ბრტყელი და  სივრცული ფიგურების მოდელები, სახელმძღვანელო, სახაზავი, ფანქარი
ზეპირი ვარჯიში, სივრცითი გეომეტრიული ფიგურების მოდელებზე დაკვირვება, წახნაგების, და წვეროების, წიბოების რაოდენობის განსაზღვრაზე ვარჯიში,თამაში

სივრცული ფიგურების ამოცნობისა და დასახელების უნარი, მათი ელემენტების გარჩევა, დასახელება
3.8
სივრცული გეომეტრიული ფიგურების განსხვავება ბრტყელი ფიგურების წახნაგების , წიბოების და წვეროების დასახელება
19
პერიოდული მიმდევრობები
4
20.11
21.11
22.11
23.11
პერიოდული მიმდევრობების პლაკატები სხვადასხვა ფიგურებით,ჩხირები,პატარა ზომის სხვადასხვა  საგნები
პერიოდული მიმდევრობების  განხილვა პლაკატებზე, მიმდევრობების შედგენა სხვადასხვა საგნებით, დამოუკიდებელი სამუშაო, მაგალითებისა და ამოვანების ამოხსნა
 საგნებისა და ნახატების  პერიოდული მიმდევრობების წარმოდგენა და გამოკვლევა
3.5
პერიოდული მიმდევრობების შედგენა
20
შევადაროთ მიმდევრობები
4
27.11
28.11
29.11
30.11
პერიოდული მიმდევრობების პლაკატები სხვადასხვა ფიგურებით, ჩხირები, პატარა ზომის სხვადასხვა საგნები
 პერიოდული მიმდევრობების განხილვა, პლაკატებზე მიმდევრობების შედგენა, სხვადასხვა საგნებით, წყვილებში მუშაობა, ამოცანებისა და მაგალითების ამოხსნა, დამიუკიდებელი სამუშაო
მიმდევრობების შედარება და მსგავსების მითითება, მსგავსი პერიოდული მიმდევრობების  შედგენა
3.5
პერიოდრბის განსაზღვრე, პერიოდული მიმდევრობების შედგენა, ჩართულობა. წყვილებში მუშაობა
21
გამეორება
4
01.12
04.12
05.12
06.12
სახელმძღვანელო, მოდელები, პერიოდული მიმდევრობები, ფიგურების პლაკატები
ზეპირი ანგარიში, კითხვებზე პასუხი,ტესტი



22
სარეზერვო გაკვეთილი
1
07.12

საკონტროლო წერა



23
გამეორება
4
08.12
11.12
12.12
13.12
სახელმძღვანელო
 მოდელები, პერიოდული მიმდევრობები. ფიგურების პლაკატები




23
სარეზერვო გაკვეთილი
1
14.12

საკონტროლო წერა



3.1
ვკითხულობთ და გამოვსახავთ რიცხვებს ათასამდე

15.12
ასუჯრიანი კვადრატები,ასეულებად და ასეულებად შეკრული ჩხირები, მძივები, ღილები
ზეპირი ვარჯიში, ასეულებით თვლა, სახელმძღვანელოში მუშაობა,დამოუკიდებელი სამუშაო
სამნიშნა რიცხვების გამოსახვა ათობით პოზიციური სისტემის დემოსტრირება, სამნიშნა რიცხვების წაკითხვის უნარის განვითარება
3.1
სამნიშნა რიცხვების წაკითხვა და დაწერა
3.2
ათასზე მეტი რიცხვები
2
18.12
19.12
ასუჯრიანი კვადრატები,ასეულებად და ასეულებად შეკრული ჩხირები, მძივები, ღილები
ათასეულის თანრიგის წარდგენა, ციფების მნიშვნელობა
სამნიშნა რიცხვების გამოსახვა ათობით პოზიციური სისტემის დემოსტრირება, სამნიშნა რიცხვების წაკითხვის უნარის განვითარება
3.1
ათასზე მეტი რიცხვების ჩაწერა და დაწერა
3.3
რამდენი ათული და რამდენი ათეულია რიცხვში
4
20.12
21.12
22.12
25.12
ასუჯრიანი კვადრატები, ცხრილი სამნიშნა რიცხვებით
ზეპირი ვარჯში სამნიშნა რიცხვების შედგენილობაზე
ვიყენებთ რიცხვების გამოსახვას და ვასახელებთ ათეულს , ასეულს, ათასეულს
3.1
სანმიშნა რიცხვებში სრული დსრული ასეულის და ათეულის გამოყოფა
3,4
შევადაროთ რიცხვები
2
26.12
27.12
28.1229.12
ასუჯრიანი კვადრატები, სამნიშნა რიცხვების ტაბულა
ზეპირი ვარჯიში სახელმძღვანელოში მუშობაწერითი სავარჯიშოები, დამოუკიდებელი სამუშო, მათმატიკური თამაში
რიცხვების შდარებისას ათობით პოზიციური სისტემითდემონსტრირების გამოყენება, რიცხვების დალაგება ზრდისა და კლებადობის მიხედვით
3.1
ადარებს სამნიშნა რიცხვებს თანრიგების მიხედვით, განმავითარებელი
3.5
ვადარებთ და ვალაგებთ რიცხვებს
2

რიცხვითი ღერძი, სახელმძღვანელო, თანრიგების ცხრილი
ზეპირი ვარჯიში სახელმძღვანელოში მუშობა, მათმატიკური თამაში, დამოუკიდებელი სამუშაო
რიცხვების შედარებისას ათობოთ პოზიციური სისტემის დემონსტრირების გამოყენება, რიცხვების დალაგება ზრდისა დაკლების მიხედვით
3.1
ალაგებს რიცხვებს კლებისა და ზრდის მიხედვით განმავითარებელი

3.6
ვითვლით თანრიგების შესაბამისი ბიჯით
2

რიცხვითი ღერძი
თანრიგების ცხრილი
სახელმძღვანენელო
ზეპირი ვარჯიში ნუმერაციაზე,თვლა ასეულებით, თვლა ბიჯით ათეულებით და ასეულებით, ცხრილის შევსება, ამოცანების ამოხსნა
თანრიგების შესაბამისი ბიჯით თვლა და მისი გამზე მოქმედებების შესრულებისას
3.1
ითვლის ათულებით, ასეულებით, ხუთეულებით, ერთეულებით, ბიჯით წინ და უკან

3.7
ვასახელებთ უახლოეს ათეულს, ასეულს ათასეულს
2

რიცხვითი ღერძი
თანრიგების ცხრილი
სახელმძღვანენელო სამნიშნა რიცხვების ცხრილი, ბარათები
სახელმძღვანელოზე მუშაობა,მათემატიკური თამაში
ვიყენებთრიცხვების გამოსახვას და ვასახელებთ უახლოეს ათეულს, ასეულს ათასეულს
3.1
ასახელებს რიცხვის უახლოეს ათეულს ასეულს
განმავითარებელი

3.8
გამეორება
2

სახელმძღვანელო
სახელმძღვანელოზე მუშაობა,დამოუკიდებელი მუშაობა, მათმატიკური თამაში




3.9
სარეზერვო გაკვეთილი
1


საკონტროლო წერა




3.10
შევკრიბოთ რიცხვები სხვადასხვა ხერხით
2



რიცხვების ზეპირი ანგარიში, შეკრებისას სხვადასხვა ხერხის გამოყენება
3.2
განმავითარებელი

3.11
რიცხვების შეკრება
2



რიცხვების შეკრებისს წერითი შკრების ალგორითმის გამოყენების
უნარი
3.2
მიმდინარე- განმავითარებელი

3.12
რიცხვების შეკრების სხვადასხვა ხერხი
2



რიცხვების შეკრების ხერხების შერჩევის უნარის გამომუშავება
3.2
განმავითარებელი

3.13
რიცხვების გამოლლბის სხვადასხვა ხერხი
2



რიცხვების ზეპირი გამოკლებისას სხვადასხვა ხერხის გამოყენება,მრგვალი რიცხვების გამოკლება, თანრიგის გავლით გამოკლების შესრულება
3.2


3.14
გამოვაკლოთ ქვეშმიწერით
2



წერითი გამოკლების ალგორითმის გააზრება და მისი შესრულების  უნარის გამომუშავება
3.2


3.15
შეკრებისა და გამოკლების ხერხები
2



შეკრების და გამოკლების ურთიერთშებრუნებულობის გამოყენება. ზეპირი შეკრება-გამოკლების შესრულების ხერხის განხილვა
3.2


3.16
რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის პოვნა
2



მარტივი რიცხვითი გამოსახულების მნიშცნელობის პოვნა, რიცხვებზე მოქმედებების გამოყენება, ზეპირი ანგარიშის ხერხის გამოყენება
3.2
3.7
მიმდინარე- განმავითარებელი

3,17
შევადაროთ რიცხვები
2



რიცხვების, რიცხვითი გამოსახულებათა მნიშვნელობების შედარების უნარი, ზეპირი ანგარიშის გამოყენება
3.4
მიმდინარე- განმავითარებელი

3.18
შესაბამისობის მაგალითები
2



შესაბამისობის აღწერის გამოყენებით მისი განვრცობის უნარის განვითარება
3.6
განმავითარებელი

3.19
შესაბამისობის გამოსახვა
4



შესაბამისობის წარმოდგენის სხვადასხვა ხერხის გამოყენებისა და ამ წარმოდგენის გამოკვლევის უნარი
3.6
მიმდინარე- განმავითარებელი

3.20
გამოვიყენოთ რიცხვებიდა რიცხვებზე მოქმედებები
2



რიცხვების გამოყენების შემთხვევების განხილვა, რიცხვებზე შეკრება- გამოკლების მოქმედებების გამოყენებით ამოცანების ამოს=ხსნა
3.4





3.7


3.21
შეკრება-გამოკლებისუცნობი წევრების პოვნა
4



უცნობი წევრის პოვნის სხვადასხვა ხერხის გამოყენება.



3.22
მონაცემთა ამოკრება ტექსტიდან
4



ტექსტის წაკითხვისა და გაანალიზების საშუალებით იქიდან გარკვეული ტიპის მონაცემების ამოკრების უნარის განვითარება
3.11


3.23
მონაცემთა შეგროვების მაგალითები
2



მონაცემთ შეგროვებისას სხვადასხვა ხერხის გამოყენების უნარის განვითარება
3.11


3.24
მონაცემთა დაჯგუფება
2



რაიმე ნიშნის მითითება და ამ ნიშნის მიხედვით მონაცემთა დაჯგუფებისა და წარმოდგენის უნარის განვითარება
3.12


3.25
სარეზერვო გაკვეთილი
1








შევადგინოთდა აღვწეროთ ცხრილი
2



მონაცენთა წარმოდგენა ცხრილის სახით
3.13


3.
პიქტოგრამა
2



მონაცემთა წარმოდგენა პიქტოგრამის სახით




განმეორება2
2








სარეზერვო გაკვეთილი
1








რიცხვების
გამრავლება
2



რიცხვების გამრავლების თვალსაჩინოთ წარმოდგენა მრავალჯერადი შეკრების  გამოყენებით
3.3



ვიყენებთ ცხრილს გამრავლებისას. გამრავლების თვისება
4



თვლის გამოყენებით გამრავლების  ილუსრტაცია, ასახელებს თუ რამდენი წყვილი ხუთეული,ათეული,ოცეულია მოცემულ რიცხვში
3.4
3.3



რიცხვების გაყოფა
2



რიცხვების გაყოფის დემონსტრირება და გააზრება
3.3



ვიყენებთ  თვლას გაყოფისას
2



გაყოფისას თვლის გამოყენება




გაყოფისა და გამრავლების დაკავშირება
2



გამრავლებისა და გაყოფის დაკავშირება და მისი გამოსახვა მოდელზე
3.3


6
გავამრავლო2-ზე
2



ორზე გამრავლების დემონსტრირება, ერთნიშნა რიცხვის ორზე გამრავლების ცხრილის შედგენა



7
გავყოთ 2-ზე
2



ორზე გაყოფის დემონსტრირება
3.3


8
გავამრავლოთ 3-ზე
2



სამზე გამრავლებისა და სამზე გაყოფის ურთიერთდაკავშირება. ცხრილის შედგენა და მისი გამოყენება
3.3
განმავითარებელი

9
გავამრავლოთ და გავყოთ 4-ზე
2



ოთხზე გამრავლებისა დაოთხზე გაყოფის  ურთიერთ დაკავშირება
3.3


10
გავამრავლოთ და გავყოთ ხუთზე
2



ხუთზე გამრავლების და გაყოფის  ურთიერთ დაკავშირება, ცხრილის შედგენა და მისი გამოყენება
3.3


11
გავამრავლოთ და გავყოთ ათზე
2



ათზე გამრავლების თავისებურების გააზრება, ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვების ათზე გამრავლება და გაყოფა
3.3


12
გავამრავლოთ და გავყოთ ერთზე
2



ერთზე გამრავლებისა და გაყოფის თავისებურებებიი გააზრება
3.3


13
გავამრავლოთ ნულზე
2



ნულზე გამრავლებისა და გაყოფის თავისებურებების გააზრება
3.3


14
შევადგინოთ გამრავლების ცხრილი
2



გამრავლების ცხრილის შედგენა და გამოყენება
3.4



ვიპოვოთ გამრავლებისა და გაყოფის  უცნობი წევრი
2



უცნობი თანამამრავლის, უვნობი გამყოფის და გასაყოფის პოვნის სხვადასხვა ხერხის განხილვა




სარეზერვო გაჯვეთილი
2








განმეორება
ტესტირემა
 შემაჯამებელიგაკვეთილი




საკონტროლო წერა







Комментариев нет:

Отправить комментарий