пятница, 5 октября 2018 г.

თემატური გეგმა ბუნებაში I-კლასი შალვაშვილის მიხედვით


წიფნარის  საჯარო სკოლა                                                                       თემატურ-კალენდარული გეგმა ბუნებაში
   I-კლასი
სახელმძღვანელო-ჩვენი სამყარო                                                        
 ავტორი:    ლია შალვაშვილი
პედაგოგი:  ია კეშელავა
მიმართულება
გაკვეთილის თემა
მიზნის შესაბამისობა
ეროვნულ-სასწავლო გეგმასთან
რესურსები
ჩატარების
თარიღი
შეფასება
1

გაცნობა
გაკვეთილის მნიშვნელობის გაცნობა
მოსწავლე ეცნობა მასწავლებელს  და  სწავლის პრინციპებს
მასწავლებლის მიერ მომზადებული პლაკატები

მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
2
სხეულები და
მოვლენები
ჩემი სახელმძღვანელო
მოსწავლე ეცნობა
სახელმძღვანელოს
სამუშაო რვეულსა და მის პერსონაჟებს
სახელმძღვანელო
ფერადი ფანქრები

მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
3
სხეულები და
მოვლენები
ჩემი საკლასო ოთახი
ადარებს და აჯგუფებს სხეულებს საკლასო ოთახში, სახლში, ილუსტრაციებზე,
პოულობს მსგავსი დანიშნულების საგნებს სახლსა და სკოლაში, აღწერს მათ
  უფრთხილდება და უვლის პირად, თანაკლასელების ნივთებსა და სასკოლო  ინვენტარს

სახელმძღვანელო
ფერადი ფანქრები

 სამუშაო
რვეული


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
4
დედამიწა და
გარესამყარო
ჩემი
სკოლა
ორიენტირებს
სკოლის ტერიტორიაზე
·         აფიქსირებს სასწავლო გარემო-
ში ობიექტებს, მათ დანიშნულებასა და განლაგებას


სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები
მაკრატელი

მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
5
დედამიწა
და
გარესამყარო
სკოლის ეზო
და
    ქუჩა
აფიქსირებს და სკოლაში
აგნებს მისთვის მნიშვნელოვან ადგილებს,
ადგენს სკოლის შენობის მარტივ მაკეტს
სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები
 თაბახის ფურცლები,


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
6
ადამიანი და გარემო
დავიბანოთ ხელ-პირი
ასახელებს პირად, არა     საზიანო ჰიგიენის ნივთებს, აღწერს მათ დანიშნულებას და მოხმარების წესებს,
  ეუფლება პირად ჰიგიენის წესებს.
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები
 თაბახის ფურცლები,



მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
7
ადამიანი
და
გარემო
ფერი და ფორმა
შეუძლია საგნების       შედარება ზომისა და სიმაღლის მიხედვით, ტერმინების-დიდი და პატარა ,მაღალი და დაბალის გამოყენებით
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები




მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
8
ადამიანი
და გარემო
ამოვიცნოთ ფიგურები
შეუძლია ფორმებისა და ფერებს შორის მსგავსება-განსხვავების დანახვა
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები
თაბახის ფურცლები

მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
9
ცოცხალი
სამყარო
ფოთლები
აღწერს ცოცხალი ბუნების
ობიექტებს,
  ბუნებსა ილუსტრაციაზე არსებულ ობიექტებს ადარებს ერთმანეთს და მათი მრავალფეროვნების გამოსავლენად სვამს კითხვებს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები
 შეგროვებული
ფოთლები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
10
ცოცხალი სამყარო
წიწვები და გირჩები
აღწერს ცოცხალი ბუნების ობიექტებს ბუნებსა და ილუსტრაციაზე არსებულ ობიექტებს ადარებს ერთმანეთს და მათი მრავალფეროვნების გამოსავლენად სვამს კითხვებს

პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები,
შეგროვებული წიწვები და გირჩები

მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
11
დედამიწა და გარე-სამყარო

                             მზე
ბუნებაში და ილუსტრაციებზე ამოიცნობს მზეს და განსაზღვრავს მზის ამოსვლის დროს,
  აღწერს ლოკალურ გარემოს
  აკვირდება დღის ცას, აღწერს და ხატავს მასზე არსებულ ობიექტს (მზეს)
  ამზადებს მოდელს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
12
დედამიწა და  გარე-სამყარო
                      ღრუბლები
ბუნებაში და ილუსტრაციებზე ამოიცნობს ღრუბლებს
  აღწერს ლოკალურ გარემოს
  აკვირდება დღის ცას, აღწერს და ხატავს მასზე არსებულ ობიექტს (მზეს და ღრუბლებს)
  ამზადებს მოდელს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
13
დედამიწა და გარე-

მთვარე
ბუნებაში და ილუსტრაციებზე ამოიცნობს მთვარეს და განსაზღვრავს მთვარის გამოჩენის  დროს,
  აკვირდება ღამის ცას, აღწერს მთვარის ფორმას
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
14
დედამიწა და გარე-სამყარო
ვარსკვლავები
ბუნებაში და ილუსტრაციებზე ამოიცნობს ვარსკვლავებს და განსაზღვრავს ვარსკვლავების გამოჩენის დროს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები
მოდელები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
15
დედამიწა და გარე-სამყარო
დღე და             ღამე
პოულობს განმასხვავებელ ნიშნებს, აკვირდება ცას აკეთებს შედარებებს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
16
დედამიწა
და გარე-სამყარო
ცისარტყელა
ილუსტრაციაზე ამოიცნობს ცისარტყელას და აღწერს   ცისარტყელას ფერებს, ეცნობა ფერების თანმიმდევრობას
ილუსტრაციები სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები
მაკრატელი



მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
17
ადამიანი და გარემო

როგორ ჩნდება
ნაგავი
შეუძლია საკუთარი გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა
სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები
პლასტმასის ცარიელი
ბოთლები, ყუთები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
18
ადამიანი და გარემო
სად წავიღოთ ნაგავი
აღწერს საკუთარ და სხვის ქმედებას გარემოში სისუფთავის დასაცავად
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
19
ადამიანი
და
გარემო
შესაფუთი
მასალის
დახარისხება
და გამოყენება
შეუძლია საყოფაცხოვრებო ნარჩენების შეგროვება და  დახარისხება
 შეუძლია პროდუქტების შესაფუთი მასალიდან სხვადასხვა ნამუშევრების დამზადება
შეგროვებული ნაგავი
სახელმძღვანელო და
სამუშაო რვეული

მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
20
ცოცხალი
სამყარო
როგორი ვარ
მე
აღწერს საკუთარ თავს თვალსაჩინო გარეგნული ნიშნების მიხედვით
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
21
ცოცხალი
სამყარო
სხეულის
ნაწილები
შეუძლია ადამიანის სხეულის გარეგანი ნაწილების დასახელება
  შეუძლია ადამიანის სხეულის ნაწილების დასახელება  “მარჯვენა“-„მარცხენა,- გარჩევა
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები
თაბახის ფურცლები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
22
ცოცხალი
სამყარო
ხუთი
შეგრძნება
ჩამოთვლი ადამიანების შეგრძნებებს და აღწერს გარემომცველი ობიექტების ამოცნობისა და პირადი უსაფრთხოებისათვის
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
23
ცოცხალი
სამყარო
ვხედავთ
თვალებით
აცნობიერებს თვალის მნიშვნელობას გარემოს აღქმაში
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
24
ცოცხალი
სამყარო
შოკოლადი



შეგრძნების ორგანოების დახმარებით აღწერს მისთვის ნაცნობი საკვების მახასიათებლებს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები
მაკრატელი
ფლომასტერები

მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
25
ცოცხალი
სამყარო
თაფლი
და
გოზინაყი
შეგრძნებებს უკავშირებს შესაბამის  ორგანოებს
  აცნობიერებს, რომ გემოს შეგრძნება ენის მეშვეობით ხდება
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
26
ცოცხალი
სამყარო
გვესმის
ყურით
აცნობიერებს სმენის ორგანოებს და ყურის მნიშვნელობას გარემოს აღქმაში
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
27
ცოცხალი
სამყარო
ვეხებით
კანით
უკავშირებს ობიექტის ზოგიერთ მახასიათებელს შეგრძნების ორგანოს, აცნობიერებს შეხების ორგანოს -კანის  მნიშვნელობას გარემოს აღქმაში
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
28
სხეულები და
მოვლე-ნები
მოძრავი და უძრავი
სხეულები
აკვირდება და განასხვავებს მოძრავ და უძრავ სხეულებს სკოლის ეზოში, ქუჩაში, იყენებს მიმართებით ტერმინებს
„შორს, და ახლოს“
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
29
ადამიანი
და გარემო
საგზაო
მოძრაობის
წესები
ამოიცნობს და განმარტავს
ქუჩაში მოძრაობის ამსახველ ძირითად პირობით ნიშნებს, ხსნის მათი დაცვის აუცილებლობას ,ამზადებს
მოდელს

პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
30
ადამიანი
 და გარემო
თოვლი და ყინული
ახდენს ბუნების ობიექტების პრაქტიკულ
კვლევას
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
31
ადამიანი და გარემო
ფიფქები
გაკვეთილი-ექსკურსია
იყენებს მარტივ ხელსაწყოს ლუპას ფიფქებზე დასაკვირვებლად, ამოიცნობს ნაკვალევს, დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს
თოვლის  შეგროვება დაკვირვება



მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
32
ადამიანი
და გარემო
ამინდი
აღწერს მოცემული დღისთვის დამახასიათებელ ამინდს
  შეუძლია ამინდის ტიპის ამოცნობა მათ შორის განსხვავების დადგენა
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
33
ადამიანი
და გარემო
ამინდი
და წელიწადის
აღწერს წელიწადის
დროებს ადარებს და განასხვავებს მათ
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
34
ადამიანი და გარემო
სეზონები
და თვეები
ასხვავებს სეზონებს, ადარებენ ამინდს, ,სეზონების მიხედვით შესასრულებელ სამეურნეო სამუშაოებს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
35
ადამიანი
და
გარემო
ჩავაცვათ
თოჯინებს
აღწერს  თოჯინებს,   ურჩევს ტანსაცმელს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
36
ცოცხალი
სამყარო
მცენარის ნაწილები
ასახელებს მცენარეებს, გამოყოფს
მის შემადგენელ ნაწილებს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
37
ცოცხალი
სამყარო
მცენარის
ნაწილები
ასახელებს მცენარეებს, გამოყოფს მის შემადგენელ ნაწილებს, ფოთოლს, ღეროს, ფესვს, ყვავილებს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები
ქოთნის ყვავილები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
38
ცოცხალი
სამყარო
ნაყოფი და
  თესლი
აღწერს და ასხვავებს  სხვადასხვა მცენარის ნაყოფს,
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები
მცენარეთა ნაყოფები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
39
ცოცხალი
სამყარო
ხე, ბუჩქი
და ბალახოვანი
მცენარე
აღწერს მცენარეებს, ახდენს მათ კლასიფიკაციას განმასხვავებელი ნიშნების მიხედვით
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
40
ცოცხალი
გარემო
ხილი და ბოსტნეული
აღწერს და ასხვავებს ხილს და ბოსტნეულს ერთმანეთისგან
შეგროვებული
ხილი

მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
41
ცოცხალი
გარემო
ხილი და ბოსტნეული
აღწერს და ანსხვავებს ხილს და ბოსტნეულს  ერთმანეთისგან და შეუძლია მათ მნიშვნელობაზე საუბარი
შეგროვებული
ხილი


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
42
ცოცხალი
გარემო
რატომ უნდა მივირთვათ

ხილი და ბოსტნეული
შეითვისებს, რომ ხილისა ბოსტნეულის ჭამა სასარგებლოა, რადგან ბევრ ვიტამინს შეიცავს და ეუფლება პირადი ჰიგიენის წესებს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
43
ცოცხალი გარემო
რატომ უნდა
მივირთვათ
ხილი და ბოსტნეული
შეითვისებს, რომ ხილისა ბოსტნეულის ჭამა სასარგებლოა, რადგან ბევრ ვიტამინს შეიცავს და ეუფლება პირადი ჰიგიენის წესებს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
44
ცოცხალი
გარემო
ცხოველთა
მრავალფეროვნება
აჯგუფებს ცხოველებს, სვამს კითხვებს და ეძებს
პასუხებს ცხოველების  მრავალფეროვნების დახასიათებისათვის
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
45
 ცოცხალი
გარემო
ცხოველის სხეულის
ნაწილები
აჯგუფებს ცხოველებს, სვამს კითხვებს და ეძებს
პასუხებს ცხოველების  მრავალფეროვნების დახასიათებისათვის აგრეთვე აღწერს ცხოველთა სხეულის ნაწილებს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
46
ცოცხალი
გარემო
ცხოველთა მოძრაობა
განასხვავებს ცხოველებს
მოძრაობების მიხედვით
ფორთხვის, ცოცვის, ცურვის და ა. შ.
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
47
ცოცხალი გარემო
მწერები
შეუძლია მწერების განმასხვავებელი ნიშნებია
აღწერა, საკუთარი დაკვირვების  შედეგად მიღებულ შთაბეჭდილებებს გამოხატავს სხვადასხვა საშუალებით ამზადებს აპლიკაციებს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები
თაბახის ფურცლები
ფლომასტერები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
48
ცოცხალი
გარემო
თევზები
შეუძლია თევზების განმასხვავებელი ნიშნების
აღწერა, საკუთარი დაკვირვების  შედეგად მიღებულ შთაბეჭდილებებს გამოხატავს სხვადასხვა საშუალებით ამზადებს აპლიკაციებს
აკვარიუმი
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
49
ცოცხალი გარემო
ფრინველები
შეუძლია ფრინველების განმასხვავებელი ნიშნების
აღწერა, საკუთარი დაკვირვების  შედეგად მიღებულ შთაბეჭდილებებს გამოხატავს სხვადასხვა საშუალებით ამზადებს აპლიკაციებს
ფრინველთა
მაკეტები პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები



მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
50
ცოცხალი
გარემო
ნადირები
შეუძლია ცხოველების განმასხვავებელი ნიშნების
აღწერა, საკუთარი დაკვირვების  შედეგად მიღებულ შთაბეჭდილებებს გამოხატავს სხვადასხვა საშუალებით ამზადებს აპლიკაციებს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
51
ცოცხალი
გარემო
შინაური და გარეული
ცხოველები
შეუძლია  შინაური და გარეული ცხოველების განმასხვავებელი ნიშნების
აღწერა, საკუთარი დაკვირვების  შედეგად მიღებულ შთაბეჭდილებებს გამოხატავს სხვადასხვა საშუალებით ამზადებს აპლიკაციებს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
52
ცოცხალი
გარემო
 შინაური და გარეული
ცხოველები
შეუძლია შინაური და გარეული ცხოველების განმასხვავებელი ნიშნების
აღწერა, საკუთარი დაკვირვების  შედეგად მიღებულ შთაბეჭდილებებს გამოხატავს სხვადასხვა საშუალებით ამზადებს აპლიკაციებს
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
53
ადამიანი
 და გარე მო
 დრო
ორიენტირებს
დროში
  წარსული, აწმყო და მომავალი
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
54
ადამიანი და გარემო
კვირის დღეები
ჩამოთვლი კვირის დღეებს თანმიმდევრობით და განასხვავებს მათ, მისთვის  მნიშვნელოვანი მახასიათებლების მიხედვით შეუძლია საკუთარი აქტივობების აღწერა დღე-ღამის განმავლობაში
პლაკატები, სახელმძღვანელო
სამუშაო
რვეული
ფერადი ფანქრები


მიმდინარე განმავითარებელი
 ზეპირი
კომენტარები
55

შემაჯამებელი გაკვეთილი






















Комментариев нет:

Отправить комментарий